فرماندار پلدختر با حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه ، پیش از خطبه ها ،۵۳ دستاورد دولت سیزدهم را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان پلدختر،حمیدخادم فرماندار پلدختر در جمع نمازگزاران با گرامیداشت یادو خاطره شهیدان رجایی و باهنر و آرزوی توفیق برای تمام خدمتگزاران و دولتمردان جمهوری اسلامی گفت:هفته دولت فرصت مغتنمی برای تبیین و تشریح هر چه بهتر دستاوردها و تلاش های ماندگاردولتمردان در عرصه خدمت است.
وی خدمت به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی را نعمتی بزرگ برای مسوولان دانست و اظهارکرد:مسوولان باید سیره عملی و رفتار شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قراردهند و به گونه ای رفتارکنند که مردم را به آینده امیدوار سازند.

فرماندار پلدختر به ۵۳ دستاورد دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: آیت الله رییسی  دولت را با کسری بودجه بیش از ۳۰۰ هزار میلیاردی تحویل گرفت ، خزانه منفی ۴۴ هزار میلیاردی و آوار مصائب کشور، فوری ترین آن کرونا  ،میراثی شد که روی دستان رئیسی و دولتمردان تازه نفس افتاد.

وی افزود: اگر رشد اقتصادی را نبض پیکر اقتصادی کشور بدانیم، دولت سیزدهم یک جسد بی جان تحویل گرفت اما رشد اقتصادی مثبت ۴ درصدی پس از ۱۰ سال، رشد ۵.١ درصدی بخش صنعت،کاهش ۲۰ درصدی نرخ تورم، بهره‌برداری از طرح آبرسانی سنندج، همدان، سیستان و بلوجستان و زاهدان، موافقتنامه جامع همکاری‌های ۲۰ ساله ایران با روسیه،از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم است.

خادم یادآورشد تأمین واکسن کرونای موردنیاز کشور، شفاف سازی صورت‌های مالی بانک‌ها و شرکت‌های دولتی برای نخستین بار در کشور، پرداخت سود سهام عدالت در شب یلدا(مربوط به سال مالی ١۴٠٠)، افزایش ۲۰ درصدی میزان صادرات محصولات صنعتی کشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ نیز از دیگر دستاوردهای ددولت آیت الله رییسی می باشد.
وی افزود: از دیگر دستاوردهای دولت انقلابی و مردمی سیزدهم عضویت دائم در شانگهای پس از ۱۵ سال عضویت به صورت ناظر، افتتاح بزرگ‌ترین پروژه ریلی و ترانزیتی جنوب و جنوب شرق کشور (راه‌آهن زاهدان – خاش)، پیوستن ایران به جمع ١٠ کشور صاحب بزرگترین تلسکوپ‌های جهان، دستیابی دانشمندان ایرانی به ژن درمانی برای درمان سرطان خون، می باشد.
فرماندار پلدختر به بخش دیگری از دستاوردهای دولت سیزدهم اشاره کرد و  گفت:راه اندازی کریدور شمال - جنوب؛ از روسیه تا هند به صورت زمینی و ریلی بعد از ۲۲ سال، اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۱ سال، حذف ارز رانتی ۴۲۰۰ و رفع موانع تولید، تسهیل صدور مجوز کسب و کارها، آزادی پول‌های بلوکه شده ایران در عراق،را می توان از دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد.

وی افزود: از دیگر خدمات دولت سیزدهم به مردم ، طلب ۵۳۰ میلیون دلاری ایران از انگلیس، وصول مطالبات نفتی بدون برجام و FATF، انتشار اسامی بدهکاران کلان بانکی برای نخستین بار، ساماندهی انبارهای اموال تملیکی و فروش خودروهای رسوبی در بنادر و تعیین تکلیف پرونده‌های بلاتکلیف چندین ساله می باشد.
فرماندار پلدختر گفت: دولت سیزدهم در حوزه بهداشت در زمینه بیمه رایگان ۳ دهک پایین جامعه و پوشش ۵ میلیون و ۷۹۰ هزار ایرانی با بیمه سلامت در سال ۱۴۰۱، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۴ سال، پوشش ۹۰ درصدی بیمه ناباروری خدمات برای مردم به ارمغان آورده است.
خادم افزود: قانون رتبه‌‌بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعاتی است که در جهت بهبود سطح معیشتی معلمان و در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای آنان بسیار مهم است و در دولت سیزدهم این مهم اجرایی شدکه  متضمن بهبود کیفیت آموزشی دانش آموزان نیز می‌باشد.

 b_300_0_16777215_00_images_photo1693018493.jpeg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید