دکتراحسان علی پوری فرماندار پلدختر از تشکیل قرارگاه مقابله برای مقابله با آتش سوزی اراضی ملی و منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

دکتراحسان علی پوری فرماندار شهرستان پلدختر در جلسه ستاد بحران این شهرستان که با موضوع آتش سوزی های اخیر در سالن فرمانداری این شهرستان تشکیل شد بر تشکیل قرارگاه برای کنترل و پیشگیری از آتش سوزی در این شهرستان تاکید و اظهار داشت:
امسال به سبب بارندگی مطلوبی که داشتیم پوشش گیاهی خوبی ایجاد شده که برای علوفه دام ها بسیار مهم و مناسب است و یکی از علل آتش سوزی همین پوشش گیاهی است.

وی با اشاره به اینکه کوهستانی ،صعب العبور بودن،شیب تند و توپوگرافی منطقه سرعت کار اطفای حریق در این شهرستان را با مشکل مواجه کرده است افزود:طی روزهای گذشته آتش سوزی هایی در شهرستان اتفاق افتاد که با تلاش نیروهای منابع طبیعی،نیروهای مردمی،سپاه و بسیج مهار شد که از همه آنها تقدیر و تشکر می کنم.

دکترعلی پوری فرماندار پلدختر با بیان اینکه باید در قرارگاه تقسیم کار صورت بگیرد و دستگاه های اجرایی با تمام امکانات و تجهیزات پای کار بیایند عنوان کرد: جلسه ستاد بحران استان با موضوع آتش سوزی به ریاست معاون عمرانی استانداری لرستان برگزار و مصوباتی انجام شده که به شهرستان ها هم ابلاغ می شود.

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی های این شهرستان صددرصد عمدی است بیان کرد:کشاورزانی که می خواهند زودتر کشت تابستان انجام دهند اقدام به به آتش زدن کاه و کلش باقی مانده اراضی کشاورزی می کنند و یکی هم بحث منابع طبیعی است.

علی پوری با بیان اینکه در حوزه کشاورزی این کار غیر قانونی و طبق قانون جریمه دارد گفت:
آتش زدن زمین های کشاورزی خاک را نابود می کند و در هکتار دو تن حشرات و مواد معدنی موجود خاک نابود شده و مواد غنی زمین کشاورزی هم از بین می رود.

وی بر استفاده از ظرفیت ائمه جمعه،حوزه علمیه و سپاه پلدختر برای آموزش به مردم تاکید و تصریح کرد:بخشداری های شهرستان تبعات آتش زدن کاه و کلش و زمین های کشاورزی را به دهیاران اطلاع رسانی کنند.

دکتراحسان علی پوری فرماندار پلدختر با بیان اینکه همه دستگاه ها لیست تجهیزات، ماشین آلات و نیروی انسانی را به ستاد بحران و قرارگاه مقابله با آتش سوزی اعلام کنند خاطر نشان کرد: از ظرفیت بسیج و سپاه شهرستان برای مقابله با آتش سوزی استفاده شود تا از سرایت آتش سوزی ها به سایر مناطق جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید اقدام به موقع وسریع خیلی تاثیر گذار است و همه ادارات باید برای مهار به موقع حریق ها پای کار باشند افزود:با متخلفان زیست محیطی و کسانی به اقدام به آتش زدن اراضی و منابع طبیعی می کنند برخورد و به مراجع قضایی معرفی شوند.

دکترعلی پوری فرماندارپلدختر با اشاره به اینکه با افرادی که در عرصه ملی و منابع طبیعی اقدام به آتش سوزی می کنند برخورد شدید می شود عنوان کرد:هر اداره ای قرارگاه مقابله با آتش سوزی ها را کمک نکند به عنوان ترک فعل برای آن نهاد و اداره لحاظ می شود.

علی پوری گفت:نیروهای محیط زیست و امور عشایر دوشادوش منابع طبیعی برای مقابله با آتش سوزی ها حضور داشته باشد.

b_300_0_16777215_00_images_358963588.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید